Skip to main content

Brug af Maskinhallen

Vi har samlet vigtige informationer om brug af Maskinhallen, så du nemt kan få et overblik. Når du booker Maskinhallen, får du også betingelser og guidelines tilsendt, som du skal godkende, inden du får udleveret en nøgle.

Formål med Maskinhallen

Når din forening/organisation vil holde et arrangement i Maskinhallen, forventer vi, at arrangementet er åbent og offentligt. Vi vil lægge det i kalenderen på denne hjemmeside og på Maskinhallens Facebook- og Instagramsider.

Vi har som sted fokus på social inklusion – både i det daglige, og når vores medlemmer holder arrangementer i Maskinhallen. Derfor skal I tænke dette element ind  jeres arrangement.

I må gerne tage entré – men vi opfodrer til at holde gratis eller billige arrangementer og give sociale fribilletter til mennesker i jeres målgruppe, som ellers ikke ville kunne komme til arrangementet.

Booking

Hvis din forening vil holde et åbent og offentligt arrangement i Maskinhallen, skal I være medlem af Foreningshuset Sundholm 8.

I har ét medlemslogin til vores bookingsystem, hvor I skal anmode om at booke Maskinhallen. Herefter modtager du en henvendelse fra Maskinhallens aktivitetskoordinator, som gerne vil høre mere om jeres arrangement for at finde ud af, om det kan lade sig gøre inden for rammerne af Maskinhallen.

Hvis bookingen kan lade sig gøre, får du en bekræftelsesmail fra bookingsystemet, og informationer fra aktivitetskoordinatoren.

I aftaler en dag til introduktion til Maskinhallen, og du får øvrige informationer på skrift.

Billeder

Som betingelse for at låne Maskinhallen, skal I tage billeder af jeres aktivitet eller arrangement.

Billederne bliver brugt til dokumentation, og med jeres godkendelse bruger vi dem på vores hjemmeside og sociale medier.

Du skal sende dem til Maskinhallens aktivitetskoordinator senest en uge efter jeres aktivitet eller arrangement.

PR

Da arrangementer i Maskinhallen er åbne og offentlige, skal du som arrangør sende os dit PR-materiale, som vi lægger op på Sundholm 8’s hjemmeside, i vores nyhedsbrev Frivilligposten (udkommer i begyndelsen af måneden, undtagen i juli) samt på Maskinhallens Facebookside og Instagramside.

Du skal sende os følgende informationer:

  • Arrangørnavn(e)
  • Arrangementets navn
  • Beskrivelse af arrangementet
  • Dato, starttid og sluttid
  • Billede til illustration af arrangementet (1500 x 1000 pixels, bredformat – og som vi kan beskære kvadratisk til Instagram)
  • Angive, om vi må lægge arrangementet på Brug Byen

Det er vigtigt, at vi gerne må bruge billedet i forhold til ophavsrettigheder.

Du skal sende materialet mindst 14 dage før arrangementet – og inden den første i måneden, hvis du gerne vil have det omtalt i næstkommende udgave af Frivilligposten (+300 modtagere).

Adgang

Som betingelse for at bruge Maskinhallen skal du udfylde PR-oplysninger, som vi bruger i vores kalender og på Facebook. Du skal også læse og godkende guiden/betingelserne for at bruge Maskinhallen. Dem får du tilsendt, når din booking af Maskinhallen er blevet godkendt.

Herefter kan du hente en nøgle hos aktivitetskoordinatoren, og du aftaler en dag, hvor du kan få en gennemgang af Maskinhallen, så du ved, hvordan du åbner og lukker stedet, og hvor de forskellige ting står.

Du har kun adgang til Maskinhallen i det tidsrum, din forening eller organisation har booket stedet – husk at medregne klargøring samt oprydning i din booking.

Senest en uge efter arrangementet eller aktiviteten skal du aflevere nøglen til aktivitetskoordinatoren.

Aflysning

Hvis jeres arrangement eller din aktivitet ikke kan finde sted, skal du aflyse det til aktivitetskoordinatoren.

Indgang

Til jeres arrangement eller aktivitet skal I bruge fordøren som indgang for jeres gæster/publikum.

Alarm

Du får introduktion til alarmen ved gennemgangen af stedet.

Elevator

Elevatoren er godkendt til person- og varetransport. Elevatoren kan køre til kælderen og forhøjet stueplan. Nøglen til elevatoren fra gadeplan hænger i rengøringsskabet i en nøglering med et stort E.

Tilgængelighed

Du må benytte elevatoren til persontransport. Nøglen til elevatoren hænger i rengøringsskabet. Der er handicaptoilet i kælderen.

Alkohol

Hvis du skal have en lejlighedstilladelse, skal du selv udfylde den og sende den ind til politiet. Den indhenter du her.

AV-udstyr

Der er projektor, lærred, højtaler, mikrofoner og lys i Maskinhallen. Ved gennemgangen af Maskinhallen, for I introduktion til det.

HUSK at oplyse, hvis I skal bruge mikrofoner, da de ligger i et aflåst skab.

Lys

I kan benytte lamperne i loftet til at lave “en scene” med – der er en mixer til at styre lyset med, som står i mellemgangen.

Mørklægningsgardiner

I kan lave en “black box” i Maskinhallen. Der er mørklægning for alle vinduerne i hallen, og der er en fjernstyrer til at kontrollere dem med. I får introduktion hertil ved gennemgangen af Maskinhallen.

Internet

Der er trådløst internet i Maskinhallen. Der hænger opslag med navn og kode i Maskinhallen.

Toiletter

Der er to toiletter med indgang fra hallen. Vi sørger for, at der er papirhåndklæder, toiletpapir og håndsæbe.

Borde, stole og bænke

I bestemmer selv, hvordan borde, bænke og stole skal stå. Der er plads til 100 siddende og 150 stående mennesker i Maskinhallen. Der er 50 stole i hallen og 50 stole i kælderen. Der er træborde og bænke i hallen og i kælderen.

I skal stille alle ting på plads, hvor I fandt dem.

Kaffemaskine

Der er kaffemaskine i hallen og el-kedel i køkkenet.

Når I bruger kaffemaskinen, skal I selv have kaffe og mælk med.

For at lave en halv kande, skal I fylde kolben til seks og hælde vandet i kaffemaskinen. For at lave en hel kande, skal I fylde den til 12. Kaffemaskinen lyser rødligt, når der er vand i den.

Til en halv kande skal I bruge én måleske. Til en hel kande skal I bruge to måleskeer.

HUSK at slukke for kaffemaskinen, inden I forlader hallen, vaske kaffekolben op og tørre kaffemaskinen af.

Der står kaffe- og te-kander i opvaskerummet.

Bestik, tallerkner, glas, kopper og suppeskåle:

Der er tallerkner i skabene under kaffemaskinen. Her er der også små kaffekopper. Der er vandglas under bardisken. Der er bestik, almindelige kaffekrus og suppeskåle i køkkenet.

Husk at stille det på plads, hvor I fandt det, efter I har vasket det op.

Opvaskemaskinen:

I skal vaske op efter jer og stille al service mv. på plads. I skal bruge opvaskemaskinen.

For at tænde den skal I trykke på TÆND – opvaskemaskinen skal først varme op.

Det er vigtigt, I skyller tingene af, før I vasker dem op – det gør I i den store vask ved siden af opvaskemaskinen.

Husk at stille tingene på en bakke, før I giver det en tur i opvaskemaskinen. Det tager cirka fem minutter pr. vask.

Når I er færdig med at bruge opvaskemaskinen, skal I tømme den for vand. Det gør man ved at lukke maskinen og trykke på den knap, der ligner en sommerfugl. Derefter skal I tømme filteret i maskinen for madrester og lignende. I skal også tømme filteret i vasken.

Affald

Der er affaldssortering i Maskinhallen. Spanden til de forskellige stykker affald står i køkkenet – kig skiltene på affaldsbeholderne grundigt igennem.

Efter jeres arrangement eller aktivitet skal I gå ud med rest- og madaffald. Containeren til restaffald står på den anden side af gaden tæt på Natcaféen. Containeren til madaffald står ved bagtrappen.

Der står en spand til glasskår i rengøringsrummet, I skal bruge, hvis I kommer til at smadre service.

Pant

I skal selv håndtere jeres pant, da vi ikke har nogen måder at komme af med det på. I skal tage det med, når I forlader Maskinhallen.

Glasskår

Hvis et glas går i stykker, skal I putte det i spanden i rengøringsrummet, hvor der står glas på. I skal stille spanden på plads i skabet – den må ikke stå i køkkenet eller i opvaskerummet.

Køkken

I kan bruge Maskinhallens køkken, når I har booket Maskinhallen.

Hvis I gerne vil bruge det dagen før og forberede noget mad, skal I aftale det med aktivitetskoordinatoren, når I booker Maskinhallen.

Der er et køleskab i køkkenet, som I kan benytte. I må IKKE efterlade mad og drikkevarer i køleskabet eller køkkenet efter jeres aktivitet.

Der er seks kogeplader på komfuret, som er et el-komfur. Der er tre gryder á 14 liter og en gryde á 20 liter. Der er en røremaskine, en industriovn med plads til fire plader, en blender og en foodprocessor.

Mad/drikkevarer:

I skal selv tage det mad og de drikkevarer med, I skal bruge. I må under ingen omstændigheder efterlade mad- og drikkevarer.

Hvis I har rester af tilberedt mad, kan I kontakte Natcaféen, om de vil have det på telefon 33 17 67 14 eller pakke det i madbokse og uddele det i området. I skal tage rester med hjem eller smide det ud. I må ikke efterlade pant eller drikkevarer.

Rengøringsskabet

I finder rengøringsskabet under trappen mellem opvaskerummet og køkkenet.
Her finder I rene klude og viskestykker, koster, fejebakker, affaldssække, ekstra toiletpapir, papirhåndklæder, håndsæbe samt rengøringsmidler.

Beskidte klude og viskestykker skal i den grønne kasse i rengøringsrummet.

Backstage

Hvis I har brug for et backstage-rum eller et sted til jeres frivillige, kan I benytte backstage-rummet på første sal. Rummet er ved at blive sat i stand og blive indrettet.

Kælderen

I må IKKE opbevare jeres ting i kælderen, medmindre I har aftalt andet med aktivitetskoordinatoren.

Varme

Da Maskinhallen er en bygning af ældre dato, kan der godt blive koldt – særligt om vinteren. Vi arbejder på sagen – men det er en længere proces.

A-skilte

Der er flere A-skilte, som I kan bruge på gaden til at sætte en plakat eller en flyer i. Skiltene har A2-format eller mindre. De står i kælderen.

A-skilte

Der er flere A-skilte, som I kan bruge på gaden til at sætte en plakat eller en flyer i. Skiltene har A2-format eller mindre. De står i kælderen.

I tilfælde af brand og konflikt

Hvis der opstår en mindre brand i Maskinhallen, skal I bruge vandslukkeren, der står ved toiletterne. Hvis der opstår brand i opvaskerummet eller i køkkenet, skal I bruge CO2-slukkeren og brandtæppet, der er i mellemgangen ved bagdøren.

Det er meget vigtigt, at I ikke bruger CO2-slukkeren mod en person, da det er yderst farligt.

Ved brand i en gryde eller pande med olie, må du ikke bruge vand. Her skal I bruge et grydelåg eller brandtæppet med hænderne foldet om kanten og lægge det forsigtigt over ilden for at kvæle den. Se hvordan her.

Ring til brandvæsenet hurtigst muligt, hvis der opstår brand i bygningen og få alle ud af fordøren eller af bagdøren i mellemgangen.

Vi opfordrer til, at I holder en god tone, hvis der opstår situationer, hvor I ikke er trygge. Hvis I oplever konflikter af voldsom karakter, skal I kontakte nærpolitiet på 33 14 14 48.

Flugtveje

I kan benytte fordøren og bagdøren. Husk at ringe til de rette myndigheder efter hjælp.

Udendørsarealet

I må ikke bruge udendørsarealet. Du skal indhente særlig tilladelse, hvis I skal hænge banner mv. op.

I må ikke udsende lyd, lugt og lys, der er til gene for naboer og lokalområdet.

Rengøring og oprydning

I skal stille tingene tilbage, hvor de stod, da I kom. I skal foretage let rengøring af hallen og tørre borde og kaffemaskinen af, tage opvasken og feje gulvene i salen og i køkkenet, hvis I har brugt det. Der er klude, viskestykker og en kost i rengøringsrummet. Husk at komme beskidte klude i den rigtige kasse og slukke for kaffemaskinen og opvaskemaskinen. I skal gå ud med affald.

Hvis der ikke er ryddet op og rengjort godt nok, tager vi mindst 400 kr. for at rydde op og gøre rent. Hvis stedet ikke er pænt, når I ankommer, skal I tage billeder af det og sende til aktivitetskoordinatoren.

Afrapportering

Efter hvert arrangement skal I sende følgende oplysninger til aurelia@frivilligcenteramager.dk:

  • Antal deltagere til arrangementet
  • Målgruppebeskrivelse
  • Social inklusion – hvordan har I arbejdet med det?
  • Erfaring/viden I vil give videre
  • Fotos fra dagen – mindst tre stykker og godkendelse til, at vi må bruge dem på sociale medier, vores hjemmeside og nyhedsbrev

Lukke-og-slukke-procedure

Efter jeres arrangement eller aktivitet skal I:

  • Slukke kaffemaskinen og rengøre den.
  • Feje gulvet i hallen og køkkenet (kosten står i skabet under trappen, ved bagdøren).
  • Vaske op efter jer selv – husk at bruge opvaskemaskinen og slukke den efter brug.
  • Tørre borde, stole og kaffemaskinen af – vaske kaffekolben op.
  • Stille borde, stole og lignende på plads, hvor I fandt dem.
  • Lukke alle vinduer – både i hallen og køkkenet.
  • Slukke alt lys – husk toilettet.
  • Låse elevatoren, hvis I har lånt nøgle til den.
  • Gå ud med restaffald.
  • Låse hoveddøren og bagdøren og slå alarmen til.