Brug af Maskinhallen

Vi har samlet vigtige informationer om brug af Maskinhallen, så du nemt kan få et overblik. Når du booker Maskinhallen, får du også betingelser og guidelines tilsendt, som du skal godkende, inden du får udleveret en nøgle.

Adgang

Som betingelse for at bruge Maskinhallen skal du udfylde PR-oplysninger, som vi bruger i vores kalender og på Facebook. Du skal også læse og godkende guiden/betingelserne for at bruge Maskinhallen. Dem får du tilsendt, når din booking af Maskinhallen er blevet godkendt.

Herefter kan du hente en nøgle hos aktivitetskoordinatoren, og du aftaler en dag, hvor du kan få en gennemgang af Maskinhallen, så du ved, hvordan du åbner og lukker stedet, og hvor de forskellige ting står.

Du har kun adgang til Maskinhallen i det tidsrum, din forening eller organisation har booket stedet – husk at medregne klargøring samt oprydning i din booking.

Senest en uge efter arrangementet eller aktiviteten skal du aflevere nøglen til aktivitetskoordinatoren.

Affald

Der er affaldssortering i Maskinhallen – kig skiltene på affaldsbeholderne grundigt igennem. Efter jeres arrangement eller aktivitet skal I gå ud med restaffald.

Der står en spand til glasskår i rengøringsrummet, I skal bruge, hvis I kommer til at smadre service.

Aflysning

Hvis jeres arrangement eller din aktivitet ikke kan finde sted, skal du aflyse senest tre uger før.

Alkohol

Hvis du skal have en lejlighedstilladelse, skal du selv udfylde den og sende den ind til politiet. Den indhenter du her.

Billeder

Som betingelse for at låne Maskinhallen, skal I tage billeder af jeres aktivitet eller arrangement. Billederne bliver brugt til dokumentation, og med jeres godkendelse bruger vi dem på vores hjemmeside og sociale medier. Du skal sende dem til Maskinhallens aktivitetskoordinator senest en uge efter jeres aktivitet eller arrangement.

Borde, stole og bænke

I bestemmer selv, hvordan borde, bænke og stole skal stå. Der er plads til 102 siddende og 150 stående mennesker i Maskinhallen. Der er 50 stole i hallen og 50 stole i kælderen. Der er træborde og bænke i hallen og i kælderen. Der er ni runde borde ved elevatoren, hvor der er plads til otte-ti personer ved hvert.

I skal stille alle ting på plads, hvor I fandt dem.

Elevator

Du må gerne bruge elevatoren til varer eller personer.

Booking

Hvis din forening vil holde et åbent og offentligt arrangement i Maskinhallen, skal du udfylde en anmodning om at booke Maskinhallen via “Book Maskinhallen”. Herefter modtager du en henvendelse fra Maskinhallens aktivitetskoordinator, og I aftaler nærmere, og du får en skriftlig bekræftelse på din booking, hvis den kan lade sig gøre.

Konflikter, brand og flugtveje

Vi opfordrer til, at I holder en god tone, hvis der opstår situationer, hvor I ikke er trygge. Hvis I oplever konflikter af voldsom karakter, skal I kontakte lokalpolitiet på telefon 51 70 45 17.

Hvis der opstår en mindre brand i Maskinhallen, skal I bruge vandslukkeren, der står ved toiletterne. Hvis der opstår brand i opvaskerummet eller i køkkenet, skal I bruge CO2-slukkeren og brandtæppet, der er i mellemgangen ved bagdøren.

Det er meget vigtigt, at I ikke bruger CO2-slukkeren mod en person, da det er yderst farligt.

Ved brand i en gryde eller pande med olie, må du ikke bruge vand. Her skal I bruge et grydelåg eller brandtæppet med hænderne foldet om kanten og lægge det forsigtigt over ilden for at kvæle den. Se hvordan her.

Ring til brandvæsenet hurtigst muligt, hvis der opstår brand i bygningen og få alle ud af fordøren eller af bagdøren i mellemgangen.

Kaffemaskine og el-kedel

Det er meget vigtigt, I lader kaffemaskinen og el-kedlen stå i de stik, de står i, samt at I gør dem ren efter brug. Der er en nøjere instruktion til kaffemaskinen i den guide, du får i forbindelse med booking.

Køkken

Brug af køkkenet kræver ikke hygiejnebevis – men din forening eller organisation må maksimalt lave fællesspisning 30 gange i løbet af et år. I må ikke gemme mad i køleskabet. I skal tage alle mad- og drikkevarer med efter brug.

Der er tallerkner, suppeskåle, bestik, vinglas, vandglas, krus, kopper, gryder, køkkenknive, anretningsservice og andet i køkken og barområde.

Der er ekstra krydderier og olie i køkkenet.

Oprydning

I skal stille tingene tilbage, hvor de stod, da I kom. I skal rengøre flader og sørge for, at kaffemaskinen er pæn, opvasken er taget, og opvaskemaskinen er slukket. I skal feje gulvene – der står koste i skabet under trappen. Der er også klude i rengøringsrummet. Husk at komme beskidte klude i den rigtige kasse.

Opvask

I skal vaske op efter jer og stille al service mv. på plads. I skal bruge opvaskemaskinen – der er en nøjere instruktion i den guide, du får i forbindelse med booking.

Sociale fribilletter

Vi opfordrer jer til at have sociale fribilletter til jeres arrangement til lokale borgere. Hvis I har det, skal I kontakte aktivitetskoordinatoren, som sørger for at tage kontakt til lokale organisationer, der fordeler de sociale fribilletter.

Udendørsarealet

I må ikke bruge udendørsarealet. Du skal indhente særlig tilladelse, hvis I skal hænge banner mv. op.

I må ikke udsende lyd, lugt og lys, der er til gene for naboer og lokalområdet.

Lukke-og-slukke-procedure

Efter jeres arrangement eller aktivitet skal I:

  • Slukke kaffemaskinen og rengøre den.
  • Feje gulvet i hallen (kosten står i skabet under trappen, ved bagdøren).
  • Vaske op efter jer selv – husk at bruge opvaskemaskinen og slukke den efter brug.
  • Stille borde, stole og lignende på plads, hvor I fandt dem.
  • Lukke alle vinduer – både i hallen og køkkenet.
  • Slukke alt lys – husk toilettet.
  • Låse hoveddøren og bagdøren.
  • Låse elevatoren, hvis I har lånt nøgle til den.
  • Gå ud med restaffald.